Vitamin A

Vitamin A

Vitamin A igra nepogrešljivo vlogo pri rasti in gradnji kosti, obnovi kože, dobrem vidu, reprodukciji ter moči imunskega sistema.

Vitamin A je naravno prisoten v dveh oblikah – “živalski” (retinol) in “rastlinski” (različni karoteni).

Retinol je telesu neprimerljivo bolj razpoložljiv in učinkovitejši, njegovi najboljši viri pa so brez primere jetra (telečja, goveja, piščančja in zajčja), sledijo jajčni rumenjak, polnomastni naravni mlečni izdelki (maslo, skuta, sir) ter mastne ribe (divji losos, sardine, skuša) in njihova olja: ribje olje (kapsule omega 3) in predvsem olje iz jeter polenovke.

Ker se vitamin A v telesu skladišči v maščobah, ga je sicer možno predozirati, vendar je takšno stanje prej teoretično, saj bi zahtevalo uživanje večjih količin jeter dnevno, ali nekontrolirano eksperimentiranje s prehranskim dopolnilom. Večini najboljših virov vitamina A v prehrani se je danes, zaradi neutemeljenega strahu pred maščobami in holesterolom, tako moderno izogibati. Neustavljivo naraščanje raznih oblik bolezni, kot so različne oblike raka, je mogoče povezati s posvojitvijo nizko-maščobnih diet in javnim linčem vsega, kar je »živalsko«.

Prehrana, skopa z maščobami, bo avtomatsko bolj skopa tudi z vitaminom A. Vegetarijanci iščejo rešitev v beta karotenu, katerega telo pretvori v vitamin A morda 10 odstotno uspešnostjo.  Rastlinsko obliko vitamina A najdemo v bučah, sladkem krompirju, špinači, ohrovtu, brokoliju, blitvi in korenju, v začimbah, kot so čili, peteršilj, bazilika, majaron, origano in koper, meloni, suhih marelicah in mangu. V primeru izključno rastlinske prehrane bo za večino veliko bolj učinkovito uporabiti kvalitetno prehransko dopolnilo, kot poskušati pretvoriti optimalne količine beta karotena v retinol. Preberite več: 5 ovir v veganski prehrani.

Že žlička ribjega olja dnevno (ali enaka količina izražena v kapsulah) lahko prispeva znatne količine vitamina A, nujno potrebni maščobni kislini EPA in DHA iz skupine omega 3 ter vitamin D3. A, D3 in omega 3 pogosto primanjkujejo v prehrani, njihovi primanjkljaji pa so pogosto seme kroničnih in degenerativnih bolezni. Opomin si zasluži le sintetični vitamin A, ki je povezan z različnimi zdravstvenimi komplikacijami, predvsem z razvojnimi težavami pri otrocih (povezava).

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2017-02-26T06:29:27+00:00 20, februar 2015|Članki|Komentarji so izklopljeni za Vitamin A